Kaip galime kartu įgyvendinti „Industry 4.0“ Baltijos jūros šalių regione?

,

Pramonės skaitmeninimo patirtimi Berlyne pasidalino aštuonios šalys

#Diginno

2019 m. Lapkričio 18–19 d. Estijos ambasadoje Berlyne surengtas seminaras „Pramonės skaitmeninimas – Baltijos regiono šalių patirtis“, inicijuotas DIGINNO projekto, finansuojamo iš ES Interreg BSR programos. Renginį organizavo Estijos informacinių technologijų ir telekomunikacijų asociacija (ITL) ir Kopenhagos Olborgo universitetas, bendradarbiaujant su Federaline ekonomikos ir energetikos ministerija.

Politinio seminaro tikslas buvo pasidalyti nuomonėmis ir viso Baltijos jūros regiono (BSR) patirtimis, politinėmis iniciatyvomis, susijusiomis su pramonės įmonių skaitmeninimu, Ketvirtosios pramonės revoliucijos (Industry 4.0) tendencijomis. Ką galime nuveikti kartu skaitmeninimo srityje, bendromis iniciatyvomis?

Renginyje buvo pristatytos skirtingų šalių „Industry 4.0“ veiklos ir patirtys, kaip mažos ir vidutinės įmonės informuojamos ir ruošiamos skaitmeninimui. Taip pat buvo pristatyti projekto metu Baltijos šalių regione atlikto tyrimo „Business Need Assesment“ rezultatai: mažų ir vidutinių gamybos įmonių iššūkiai, skaitmeninė branda ir naujų technologijų įsisavinimo perspektyvos.

DIGINNO projekto partneriai ir svečiai, politikos ir verslo atstovai, aptarė, ką Baltijos jūros regiono šalys gali kartu kurti, kokias bendras politikos iniciatyvas ir kokius tarpvalstybinius sprendimus, skatinančius IRT įsisavinimą mažose ir vidutinėse gamybos įmonėse, kartu įgyvendinti. Tokie tarptautiniai projektai kaip DIGINNO gali būti savotiška pramonės skaitmeninimo, mokymo ir informacijos sklaidos platforma, padedanti mokytis vieniems iš kitų ir skatinanti konkurencingumą tarptautinėse rinkose. Siekiant neatsilikti nuo bendros ES pramonės politikos, viena iš galimybių yra apjungti Baltijos šalių regiono Nacionalines iniciatyvas ir įgyvendinti jas vieningai.

DIGINNO partneriai taip pat apsilankė svečiuose: „Performance Center Digital Networking“, „McKinsey Experience Studio“ ir „Forum Digital Technologies Showroom“.

Plačiau: Diginno puslapyje.

 

Projekto 4Change mokymo medžiaga – prieinama visiems

,

Įvyko baigiamoji projekto 4Change konferencija – rezultatų pristatymas. Projekte dalyvavę partneriai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir kitos suinteresuotos šalys susitiko pasidalinti pasiektais rezultatais bei pristatyti, kokią naudą jie teiks inžinerinės pramonės bendruomenei, gamybinėms įmonėms ir profesinio švietimo įstaigoms.

Trejus metus trukusio projekto metu buvo sukurtas aukšto lygio mokymo turinys, skirtas gamybos pramonei, ypač metalo apdirbimo sektoriui, ir paruoštas penkiomis kalbomis bei adaptuotas Baltijos šalims. Visos mokymo priemonės prieinamos plačiajai visuomenei ir specialistams.

  • Mokymo medžiaga jau pateikiama (ir šiuo metu vis dar pildoma) projekto tinklalapyje ČIA.
  • Specialistai patikrinti savo žinias ir pasimokyti gali e-mokymo platformoje ČIA.
  • Daugiau informacijos apie projektą galima rasti projekto svetainėje.

Daugiau nuotraukų iš baigiamosios projekto konferencijos – LINPRA FB puslapyje (nuotraukų autorius Artūras Žukas).

Tarptautinė baigiamoji projekto konferencija: Are you ready 4Change?

,

Nuo 2016 m. LINPRA su partneriais vykdytas projektas 4 CHANGE artėja į pabaigą, ir jo rezultatų pristatymas įvyks baigiamosios projekto konferencijos metu. Tarptautinėje konferencijoje dalyvaus projekto partneriai iš Baltijos šalių ir Vokietijos, į ją kviečiami pramonės, gamybos verslo atstovai ir akademinė bendruomenė.

Konferencija vyks anglų kalba, lapkričio 22 d. Litexpo parodų rūmuose, parodos Mokykla 2019 metu.

Konferencija orientuota į profesinį mokymą. Pirmojoje konferencijos dalyje bus apžvelgta profesinio rengimo situacija Lietuvoje. LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovas pristatys profesinio rengimo perspektyvas, vykdomas ir planuojamas reformas, iššūkius, kalbės apie karjeros planavimą. LR Ekonomikos ir inovacijų  ministerijos atstovas pasveikins konferencijos dalyvius. LINPRA direktorius kalbės apie kvalifikuotų darbuotų poreikį inžinerinės pramonės įmonėse. Konferencijos metu bus pristatyti ES finansuojamo Erasmus+ projekto „4CHANGE“ rezultatai ir jų nauda valstybiniu lygiu Lietuvoje, ir partnerių šalyse: Latvijoje, Estijoje, Vokietijoje.

Industry 4.0 challenge: Empowering Metalworkers for Smart Factories of the Future 4 Change – tai ES lėšomis finansuojamas Erazmus+ projektas, skirtas profesiniam rengimui metalo apdirbimo srityje.

Projekto tikslas: stiprinti metalo pramonės darbuotojų įgūdžius, formuojant atitinkamas profesinio mokymo centrų programas, suteikti įgūdžius darbuotojams lanksčiai prisitaikyti ir patiems mokytis greitai kintančioje darbo vietoje.

Rezultatai ir nauda: palyginamoji kvalifikacinių standartų analizė, lavinimo medžiaga besimokantiems ir mokytojams, elektroninė mokymo platforma, nauja CNC simuliacijos programinė įranga.

Projekto metu sukurta mokomąja medžiaga skirta tiek mokymo įstaigoms, tiek ir pramonės įmonių atstovams savo darbuotojų žinių ir įgūdžių gilinimui.

Registracija į konferenciją ČIA.

PROGRAMA

09:30 – 10:00

 REGISTRATION / COFFEE

10:00 – 10:10

 OPENING OF THE CONFERENCE 

Arūnas Plikšnys, Vice minister, Ministry of Education, Science and Sport

Gintaras Vilda, Vice minister, Ministry of Economy and Innovation

10:10 – 10:30

PERSPECTIVES AND PLANS FOR TECHNOLOGICAL SPECIALTIES, CHANGES AND REFORMS

Speaker to be confirmed, Ministry of Education, Science and Sport

10:30 – 11:00

4CHANGE – CONTENT AND OUTCOMES. GENERAL OVERVIEW

Gintaras Rimša, Project manager, Lithuania: Presentation of Project results

HOW THE PROJECT RESULTS WILL BE USED IN THE PARTICIPATING COUNTRIES?

11:00 – 11:20

Skaidrīte Bukbārde, Zemgale Region Human Resource and Competences Development centre, Toms Grīnfelds, The Association of Mechanical Engineering and Metalworking Industries of Latvia (MASOC), Latvia

11:20 – 11:40

Mindaugas Černius, Vilnius Jeruzalė Labour Market Training Centre, Darius Lasionis, Engineering Industries Association of Lithuania LINPRA, Lithuania

11:40 – 12:00

Triin Ploompuu, Federation of Estonian Engineering Industry, Raul Kütt, TLMK director / deputy director, Estonia (to be confirmed)

12:00 – 12:20

To be confirmed, TAN, Germany: Project Results and Future Consolidation from a German Perspective
THE IMPORTANCE OF VOCATIONAL TRAINING. THE GERMAN EXPERIENCE

12:20 – 12:40

Dominic Otto, AHK German-Baltic Chamber of Commerce (to be confirmed)

12:40 – 13:00

QUESTIONS AND ANSWERS. CONCLUSIONS AND FINAL REMARKS

13:00

LUNCH

 

,

Kaunas | 2019 lapkričio 28

KTU Slėnis „Santaka“, Integruotas mokslo, studijų ir verslo slėnis

K. Baršausko g. 59, Kaunas

Būtina REGISTRACIJA.

08:15 Registracija, kava

08:30 Eugenijus Valatka, KTU rektorius, ir Rimantė Sedziniauskienė, KTU Bendradarbiavimo vystymo skyriaus vadovė:

  • KTU inovacijų ekosistema
  • Mokslo, studijų ir verslo bendradarbiavimas, verslui siūlomos galimybės

09:00 Andrius Vilkauskas, KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto dekanas, LINPRA prezidiumo narys, ir Darius Lasionis, LINPRA direktorius:

  • LINPRA asociacijos vaidmuo švietimo ekosistemoje
  • Inžinerinė pramonė Kauno regione
  • LINPRA veikla, paslaugos ir verslui kuriama vertė
  • LINPRA narių gerieji pavyzdžiai

10:00 Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ analitikas:

  • Lietuvos ir pasaulio ekonomikos apžvalga
  • Alternatyvaus finansavimo įrankiai verslui

10:30 Andrius Jarmolajevas, UAB „IN RE“:

  • PLM: gaminio struktūra, brėžiniai ir specifikacijos ERP aplinkoje. Kaip nepasimesti tarp duomenų?

11:00 Laikas diskusijai, 11:30 pabaiga

Kuris sektorius / pramonės šaka turi didžiausią potencialą Lietuvoje kurti daugiausiai pridėtinės vertės? (III)

#LINPRAekspertai

Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ patarėjas ekonomikai
Darius Lasionis, Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos LINPRA direktorius 

(Pirma straipsnio dalis ČIA; Antra straipsnio dalis ČIA)

Kalbant apie inžinerinę pramonę, pastaraisiais metais Lietuvoje didelį proveržį rodė ir ateityje nemažai potencialo turės plastikų pramonė, kuri dabar daug investuoja į modernizavimą. Atmetus chemijos ir naftos produktų gamintojus, plastiko įmonių gamybos apimtys per šiuos metus išaugo 6,5 proc. Šiemet įspūdingą augimą pademonstravo dar du Lietuvos inžinerinės pramonės segmentai: metalo gaminių sektoriuje gamybos apimtys šių metų pirmą pusmetį išaugo penktadaliu; elektronikos segmentas šiemet gamybos apimtis padidino 30 proc.

Bendra Lietuvos inžinerinės pramonės gamyba 2019 m. pirmą pusmetį augo 10,8 proc. – dvigubai sparčiau nei bendra Lietuvos pramonė. Negana to, šiuo metu gamybos apimtys Lietuvos inžinerinėje pramonėje beveik dvigubai viršija prieškrizinį lygį – tuo metu, kai visa Lietuvos pramonė gamina „tik“ 56 proc. daugiau produkcijos nei prieš krizę. Prastų euro zonos pramonės rodiklių kontekste šie Lietuvos pramonės skaičiai atrodo išties įspūdingai ir teigiamai stebina.

Žvelgiant globaliai į ateitį, maždaug 2030 m. Lietuvos inžinerinei pramonei gali atnešti ir grėsmių, ir galimybių – perėjimas prie elektromobilių lems struktūrinius pokyčius. Grėsmė tame, jog iki 2030 m. pradės keistis automobilių gamybos įpročiai, visas globalus sektorius patirs didelį šoką, automobilių pramonėje ženkliai mažės darbuotojų skaičius, nes elektromobilių gamyboje jų nebereikės tiek daug. Pirmiausiai tai atsilieps vidaus degimo variklių gamintojams. Tačiau tai bus paklausi galimybė vystytis baterijų gamintojams ir kitiems, specifiniams verslams elektromobilių pramonėje. Į tai verta atkreipti dėmesį ir Lietuvos įmonėms – stebėti, kaip keičiasi gamybos struktūra ir kur yra naujos galimybės.

STEAM laboratorija – mokykloms ir miestams

Daugiau nuotraukų – LINPRA FB albume

Siekiant paskatinti jaunimą rinktis inžinerinės pakraipos profesinį mokymąsi, aukštąsias studijas ir karjerą, nuo 2016 metų pradžios Lietuvos moksleiviams ir visiems, besidomintiems inžinerija, duris atveria mobili STEAM laboratorija – Infomobilis. LINPRA koordinuojama profesinio orientavimo priemonė lankosi Lietuvos mokyklose, mokymo įstaigose, miestų šventėse ir kituose atviruose renginiuose. Šios priemonės tikslas – sudominti ir paskatinti jaunimą rinktis inžinerinės pakraipos profesinį mokymąsi, aukštąjį mokslą ir karjerą.

Infomobilyje, kurio ilgis siekia 17,5 m, įdiegtos moderniausios inžinerinės technologijos, kurias savo rankomis gali išbandyti laboratorijos ant ratų lankytojai. Sparčiai progresuojant ir vystantis pramonei, STEAM laboratorijos įranga šiais metais buvo atnaujinta gavus Vokietijos Federacinės Respublikos ambasados finansavimą. Vokietija šiems autobusams paruošti skyrė 62 100 eurų. Autobusuose galima gyvai susipažinti su modernia inžinerine technika: kompiuterių ir programinė įranga, 3D spausdintuvai, daiktų interneto sistema, automatizuota išmaniosios gamybos linija (robotai ir konvejeris), lazerinio pjovimo staklės, mobili elektros laboratorija, lazerinis lauko projektorius, suvirinimo simuliatorius, virtualios realybes akiniai, tekinimo ir frezavimo staklės, įvairūs mokomieji stendai, kitos edukacinės priemonės. Pamynus dviratį-generatorių, galima sužinoti, kiek skiriasi įvairių šviesos, garso ir šilumos šaltinių suvartojamas elektros kiekis bei parodyti, kad klasikinių amatų, frezavimo ir gręžimo reikės ir ateityje. Mokiniai čia gali iš arti pažinti gamtamokslinius dalykus ir matematikos bei technologijų meno (dizaino) pasaulius, atrasti inžinerinės pramonės specialybes, suprasti specialistų darbo procesus.

Vasarą Infomobilis buvo pristatytas vilniečiams Rotušės aikštėje, taip pat dalyvavo tokiuose renginiuose kaip Laisvės Piknikas, didžiausios Baltijos šalyse KTU Karjeros dienos Wanted ir kiti. Džiugu, kad šį rudenį Infomobiliai sulaukia nemažai susidomėjimo iš Lietuvos regionų ir didžiųjų miestų pavienių mokyklų.

Profesinio orientavimo tikslais LINRA inicijuoja jaunimui skirtus edukacinius-pažintinius renginius Lietuvos miestuose „Inžinerinės pramonės dienos“. Jų metu Infomobiliai lankysis mokyklose, juose vyks praktiniai užsiėmimai. Ekspertai ir vietinių inžinerinių įmonių atstovai kviečiami pristatyti sektorių ar savo įmonę moksleiviams skirtose mini konferencijose, taip pat organizuojamos moksleivių ekskursijos į bendradarbiaujančias vietines gamybos įmones.

Kviečiame įmones prisidėti prie šios iniciatyvos ir tapti inžinerinės pramonės ambasadorėmis įvairiuose miestuose, mokyklų bendruomenėse, palaikyti idėją organizuoti renginį skirtinguose miestuose ir jį paremti.

Jeigu norite bendradarbiauti organizuojant „Inžinerinės pramonės dienas“ moksleiviams jūsų mieste arba kad Infomobilis tiesiog atvyktų į jums aktualią mokyklą – susisiekime.

Kontaktai detalesnei informacijai: Lina Giedraitė, Vyriausioji projektų vadovė, 8 680 32177, lina.giedraite@linpra.lt.

STEAM laboratorijos – Infomobilio projektą įgyvendina Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija LINPRA kartu su partneriais Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centru ir Praktinio mokymo akademija. Projekto metu siekiama bendradarbiavimo tarp Lietuvos inžinerinės pramonės įmonių, savivaldybių ir švietimo įstaigų.

 

Vyriausybė patvirtino tvarką, kaip bus rengiami pameistriai

Šaltinis: Švietimo, mokslo ir sporto ministerija 

Vyriausybė posėdyje pritarė Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pateiktam Profesinio mokymo organizavimo pameistrystės forma tvarkos aprašui. Juo turės būti vadovaujamasi rengiant pameistrius. Svarbų indėlį rengiant šios tvarkos aprašą ir siekiant jos patvirtinimo padarė LINPRA švietimo srities ekspertai: Viceprezidentas Gintautas Kvietkauskas, Prezidiumo narys, Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro direktorius Vytautas Petkūnas, LINPRA narių Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro direktorius Mindaugas Černius ir kiti.

Pameistrystė – tai mokymo organizavimo forma, kai mokiniai didžiąją laiko dalį, 70 proc., mokosi ne profesinėse mokyklose, o pas meistrą – tai yra, pas darbdavį įmonėse, o likusius 30 proc. mokymo įgyvendina profesinio mokymo įstaiga.

Tai ypač aktualu ketvirtosios pramonės revoliucijos laikotarpiu. Pasak Gintauto Kvietkausko, Ketvirtoji pramonės revoliucija, dirbtinis intelektas, kiti automatizacijos veiksniai stipriai keičia darbo rinką, atsiranda naujos darbo funkcijos, kurios keičia įvairias profesijų grupes. Profesinis mokymas ir pameistrystė yra vienas iš būdų, kaip sparčiai prisitaikyti ir atliepti darbo rinkos poreikius.

Už pameistrystės procesų koordinavimą pagal patvirtintą tvarkos aprašą bus atsakingas Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras. Jis darbdaviams, norintiems mokyti pameistrius, pasiūlys įstaigas, kurios galėtų vykdyti profesinio mokymo programą darbdaviui ir įstaigai susitarus, o tais atvejais, kai tokios profesinio mokymo programos nėra parengtos, – inicijuos naujos reikiamos programos rengimą. Pagal formalias ir neformalias profesinio mokymo programas pameistrystę galės inicijuoti mokymo programų teikėjai, įmonės, mokiniai, darbuotojai.

Teikėjams ir darbdaviams nustatyta prievolė bendradarbiauti planuojant ir įgyvendinant profesinį mokymą ir rekomenduojama jiems pasirašyti bendradarbiavimo sutartį, kurioje galėtų būti įrašyti susitarimai dėl bendradarbiavimo trukmės, sutarties vykdymo sąlygų, Vyriausybės nutarime nenumatytų įsipareigojimų.

Pameistrystės būdu besimokančiųjų daugės

„Sudarome sąlygas plėsti praktinį profesinį mokymą darbo vietoje, skatiname profesinio mokymo įstaigas glaudžiai bendradarbiauti su verslu. Pameistrystė profesiniame mokyme dalyvaujant darbdaviui leidžia derinti darbo rinkos paklausą ir pasiūlą. Norintiesiems įgyti profesiją pameistrystė suteikia galimybę mokytis darbo vietoje ir gauti atlyginimą už darbą, o darbdaviams – tai tiesioginė galimybė pasirengti darbuotoją pagal savo poreikius“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.

Taikydamos pameistrystę profesinio mokymo įstaigos glaudžiai bendradarbiauja su darbdaviu, kad mokinys įgytų reikiamų įgūdžių. Mokymo metu sudaromos dvi sutartys: pameistrystės darbo sutartis ir profesinio mokymo sutartis. Pameistriui sudaromas mokymo planas, pagal kurį asmuo galėtų ir mokytis, ir dirbti. Darbdavys su pameistriu turi sudaryti darbo sutartį, mokėti atlyginimą, suteikti kasmetines atostogas, vykdyti kitus sutarties įsipareigojimus. Pameistrys mokosi pakaitomis tai profesinio mokymo įstaigoje, tai darbo vietoje.

Pameistrystės privalumai – daugiau praktinių įgūdžių mokantis darbo vietoje, sklandesnis perėjimas iš mokymosi į darbą, geresnis įsidarbinimas, glaudesnis švietimo ir verslo bendradarbiavimas, didesnė kvalifikuotų darbuotojų pasiūlos ir paklausos atitiktis.

Tolimesnei pameistrystės plėtrai numatytas pameistrystės modelio įgyvendinimo veiksmų planas. Pameistrystės finansavimas grindžiamas paskatų profesinio mokymo teikėjams ir darbdaviams sukūrimo principu. Tam bus pasitelkiamos ES investicijos – 4,1 mln. eurų. Pameistrystei ir kvalifikacijos tobulinimui darbo vietoje skiriama 2,8 mln. eurų Ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamų ES lėšų, o praktinių įgūdžių įgijimo rėmimui ir skatinimui – 1,3 mln, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos administruojamų ES lėšų.

Mokinių registro duomenimis, pameistrystės forma 2018 m. mokėsi 3 449 asmenys: 862 pagal pirminio profesinio mokymo programas, 2 587 – pagal tęstinio profesinio mokymo programas. Nors pameistrių skaičius 2014–2018 m. išaugo daugiau kaip du kartus, šia forma besimokančiųjų skaičius sudaro tik apie 3 proc. visų besimokančiųjų profesijos. Pameistrystės formą 2018 m. taikė apie 40 proc. profesinio mokymo įstaigų.

Tobulinant ir plėtojant pameistrystės modelį siekiama, kad 2020–2021 m. ne mažiau kaip 20 proc. baigusiųjų profesinio mokymo programas ar jų modulius bent dalį laiko būtų mokęsi pameistrystės forma.

Profesinio mokymo atnaujinimas – viena iš bendros švietimo struktūrinės reformos dalių. Vykdomas esminis švietimo sistemos atnaujinimas, apimantis visus sistemos lygmenis nuo ikimokyklinio ugdymo iki aukštojo mokslo. Jo tikslas – Lietuvos visuomenę parengti dabarčiai ir ateičiai, ugdymą grindžiant 21-ojo amžiaus kompetencijomis.

Vyriausybės programoje numatyta plėtoti patrauklią ir lanksčią profesinio mokymo sistemą, apimančią pirminį, tęstinį ir neformalųjį profesinį mokymą, suderintą su darbo rinkos paklausa. Profesinis mokymas šiuo metu atnaujinamas iš esmės, stiprinant jo kokybę ir sąveiką su darbo pasauliu, siekiant profesinių mokyklų mokiniams sutekti kompetencijas, kurios suteikia galimybes gauti norimą darbą.

Spalio 8 d. | 8:45–11:30 val. | AB „Vakarų laivų gamykla“ (administracijos pastatas, 4 aukštas, 407 salė) Minijos g. 180, Klaipėda

Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija LINPRA kviečia į verslo pusryčių susitikimą inžinerines Klaipėdos regiono įmones. Susitikimo tikslas – pristatyti bendras Lietuvos inžinerinės pramonės tendencijas, iššūkius ir galimybes, apžvelgti Lietuvos ir pasaulio ekonomiką, padiskutuoti su įmonių atstovais apie pramonės skaitmeninimą, inovacijas, procesų valdymą ir kt.

Būtina REGISTRACIJA (iki spalio 7 d. 12 val.).

PROGRAMA:

08:45 Registracija, kava

09:00 Arnoldas Šileika, LINPRA viceprezidentas:

  • Intro – kas yra LINPRA
  • Inžinerinė pramonė Klaipėdos regione

09:20 LINPRA atstovai Darius Lasionis, Rokas Bekeris ir kt.:

  • LINPRA veikla, paslaugos ir verslui kuriama vertė
  • LINPRA narių gerieji pavyzdžiai

10:20 Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ analitikas:

  • Lietuvos ir pasaulio ekonomikos apžvalga
  • Alternatyvaus finansavimo įrankiai verslui

10:50 Andrius Jarmolajevas, UAB „IN RE“:

  • PLM: skaitmeninė gaminio struktūra ERP aplinkoje. Kaip nepasimesti tarp duomenų?

11:10 Laikas diskusijai, 11:30 pabaiga

LINPRA narių rudens susirinkimas – spalio 22 d.

#LINPRAnariai #LINPRAnetworking

Spalio 22 d. LINPRA nariai susitiko specialiame, tik nariams skirtame renginyje: stiprinti tarpusavio ryšius, susipažinti su naujomis asociacijos įmonėmis. Po asociacijos veiklos apžvalgos aktualių pranešimų seriją pratęsė kviestiniai svečiai: Dalius Misiūnas ir Mindaugas Voldemaras apie tai, kas yra „Vadovas 4.0“ ir kokią programą gamybos įmonių vadovams siūlo ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas; Aleksandr Izgorodin ir Vadimas Ivanovas apie pasaulio ekonomikos sulėtėjimą ir poveikį Lietuvos inžinerinei pramonei; Eglė Radvilė apie skaitmeninio Vilniaus miesto viziją ir iššūkius šią viziją įgyvendinant; Konstantinos Sipsas apie #Market40 projektą ir dalyvavimo jame galimybes. Scena buvo suteikta ir nariams, norintiems pasiūlyti savo paslaugas LINPRA bendruomenei.

Renginio nuotraukų albumą rasite LINPRA Facebook. Nuotraukų autorius – Artūras Žukas.

Keletas renginio pranešimų:

  • LINPRA. Veiklos apžvalga. Tomas Jaskelevičius, LINPRA prezidentas, ir Darius Lasionis, LINPRA direktorius
  • ANALITIKA. Ar pasaulio ekonomikos sulėtėjimas paveiks (ir kaip paveiks) Lietuvos inžinerinę pramonę? Aleksandras Izgorodinas, UAB „SME Finance“ analitikas, ir Vadimas Ivanovas, „Versli Lietuva“ Tyrimų ir analizės skyriaus vadovas
  • PROJEKTAI: MARKET 4.0: kvietimas į tarptautinę projekto veiklą plastikų ir metalo apdirbimo įmonėms. Konstantinos Sipsas, Patras universitetas, LMS, Graikija

Įmonių 2 min. pristatymai:

Kompetencijos.LT

 

Projektas: „Lietuvos inžinerinės pramonės įmonių darbuotojų kompetencijų ugdymas didinant jų galimybes prisitaikyti prie darbo rinkos poreikių bei pokyčių“ Nr.09.4.3-ESFA-K-814-01-0016

Projekto vykdytojas: Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija LINPRA

Projekto įgyvendinimo trukmė:  2017 m. gegužė-2020 m. liepa

Projekto tikslas: Padidinti apdirbamosios gamybos įmonių darbuotojų profesines kompetencijas, užtikrinant dirbančiųjų galimybes prisitaikyti prie gamybos sektoriui keliamų iššūkių bei stiprinti organizacijų konkurencingumą rinkoje ir jų ekonominės plėtros tvarumą.

Projekto veiklos –  Inžinieriniai-technologiniai bei operaciniai vadybiniai mokymai.

  1. Inovatyvių technologijų taikymas metalo bei plastiko produktų kūrimo ir apdirbimo procesuose. Profesinių ir specialiųjų kompetencijų ugdymo mokymai
  2. Specialiųjų suvirinimo technologijų profesinių ir specialiųjų kompetencijų ugdymo mokymai
  3. Metalo ir plastikų apdirbimo programinio valdymo įrenginių operatorių mokymai
  4. Elektrotechnikos ir optinės įrangos specialistų profesinių ir specialiųjų kompetencijų ugdymo mokymai
  5. Gamybos procesų ir produkcijos kokybės vadybos profesinių ir specialiųjų kompetencijų ugdymo mokymai
  6. Gamybos valdymo efektyvumo didinimo mokymai
  7. Apdirbamosios pramonės įmonių projektų valdymo profesinių ir specialiųjų kompetencijų ugdymo mokymai
  8. Rinkodaros, naujų produktų kūrimo ir pardavimų profesinių ir specialiųjų kompetencijų ugdymo mokymai
  9. Gamybos pramonės įmonės veiklos ir gamybos procesų valdymo profesinių ir specialiųjų kompetencijų mokymai.
  10. Profesiniai užsienio kalbų mokymai

Gamybos  verslo įmonių konkurencingumą tiek vidaus, tiek išorės rinkose lemia jų produkcija, technologijos, verslo procesų modelis, organizacinė struktūra ir, svarbiausia, darbuotojų komandos „kokybė“ – darbo našumas, profesinės kompetencijos ir gebėjimai. Vertinant darbo našumą, Lietuvos inžinerinė pramonė nuo ES šalių vidurkio yra atsilikusi maždaug 30%. Konkuruojant su artimaisiais kaimynais – Čekijos, Slovakijos, Lenkijos gamintojais bandyti didinti produkcijos kainas Lietuvos gamintojai jau neturi galimybių. Įmonėms lieka vienintelė išeitis – didinti darbo  našumą. Asociacija LINPRA, vienydama mechanikos, elektrotechnikos ir elektronikos gaminių, transporto priemonių ir prietaisų gamybos pramonės įmones bei susijusias mokslo ir mokymo įstaigas, siekia iš esmės padidinti šio sektoriaus kuriamą pridėtinę vertę, skatindama savo narių verslo technologinį ir vadybinį modernizavimą, tarpusavio bendradarbiavimą, ugdydama jų gebėjimus kurti naujus aukštos pridėtinės vertės produktus ir gerindama tam reikalingą  įmonės vidinę  inovacijų kultūrą.

Šio asociacijos  LINPRA projekto uždavinys – tobulinti sektoriaus įmonių vadovaujančių darbuotojų, specialistų, įvairių gamybos procesų operatorių kvalifikaciją esminėse konkurencingumo užtikrinimo srityse – naujų produktų kūrimo, įvedimo į rinką ir pardavimo, produkcijos gamybos technologinio bei vadybinio modernizavimo, technologinių įrengimų valdymo ir kt.

Į projektą įsitraukė didelė grupė įvairaus dydžio ir ekonominio pajėgumo gamybos įmonių iš daugelio Lietuvos regionų, todėl tai ne tik skatina įmonių – projekto dalyvių, tarpusavio bendradarbiavimą projekto metu ir platesnę naujai įgytų žinių bei  Lietuvos bei užsienio įmonių pažangios patirties sklaidą Lietuvoje, bet ir leidžia lanksčiau bei efektyviau organizuoti pačias kvalifikacijos kėlimo iniciatyvas. Kita vertus, LINPRA, vykdydama šį projektą, ne tik panaudos savo patirtį ir žinias, sukauptas ankstesniuose mokymo projektuose, bet jas papildys viso apdirbamosios gamybos sektoriaus labui, tuo užtikrindama profesinių kompetencijų ugdymo veiklos gamybos pramonėje tęstinumą ir plėtrą.

Projekto tikslinė grupė – 931 gamybos darbuotojai, kuriems bus sudarytos sąlygos patobulinti esamas kompetencijas bei žinias, reikalingas gamybos operacijas atlikti kokybiškai ir efektyviai.

Projekto vertė: 685 795,00 Eurų.

Projekto partneriai: 50 gamybos įmonių-partnerių.

Projekto uždavinys: Tobulinti apdirbamosios gamybos įmonių darbuotojų kvalifikaciją šiuolaikinių gamybos technologijų srityje

Laukiami rezultatai:

  1. Apmokytų investicijas gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių darbuotojų skaičius – 663
  2. Dirbančiųjų, kurie dalyvavo ESF mokymuose, suteikiančiuose kvalifikaciją arba kompetenciją, skaičius – 931

PROJEKTAS FINANSUOJAMAS IŠ EUROPOS SĄJUNGOS SOCIALINIO FONDO.