LINPRA WEB SEMINARAS: Eksportas į Šiaurės šalis

LINPRA kvietimu inžinerinės pramonės įmonėms skirtame internetiniame seminare Lietuvos komercijos atašė Šiaurės šalyse pristatė COVID-19 pasekmes šalių ekonomikoms ir galimybes Lietuvos inžinerinės pramonės įmonėms jose.

Seminaro video įrašas:

 

 

 

 

Įmones, kurioms aktualus eksportas į Švediją, Norvegiją, Suomiją – komercijos atašė kviečia susisiekti ir yra pasiruošę padėti eksporto klausimais.

Švedija, Aleksandras Laurinavičius:
Aleksandras.Laurinavicius@urm.lt

Norvegija, Darius Budrys:
Darius.BUDRYS@urm.lt

Suomija, Audrius Masiulionis:
a.masiulionis@enterpriselithuania.com

ĮVYKO VISUOTINIS LINPRA NARIŲ SUSIRINKIMAS

2020 m. gegužės 14 d. įvyko kasmetinis visuotinis LINPRA narių susirinkimas – video konferencija nuotoliniu būdu, internetu. Kartu su susirinkimu oficialiai baigėsi 2018 m. išrinkto LINPRA prezidiumo kadencija ir buvo patvirtinta nauja prezidiumo sudėtis 2020–2022 metams.

Į virtualų susirinkimą prisijungė beveik 70 LINPRA narių atstovų. Iki susirinkimo visais darbotvarkės klausimais buvo balsuota iš anksto, kiekvienam nariui užpildant nuotolinio balsavimo biuletenį. Iš viso kvorumą sudarė 83 nariai.

Balsavimu buvo patvirtinta:

  • Asociacijos 2019 m. veiklos ataskaita (82 už, 1 susilaikė)
  • Asociacijos 2019 m. finansinės atskaitomybės ataskaita (82 už, 1 susilaikė)
  • Revizijos komisijos 2019 m. darbo ataskaita (82 už, 1 susilaikė)
  • LINPRA naujos revizijos komisijos sudėtis (82 už, 1 susilaikė)
  • LINPRA naujo prezidiumo sudėtis (80 už, 3 susilaikė)
  • LINPRA naujo prezidiumo prezidento, viceprezidentų ir kitų prezidiumo narių atsakomybės (79 už, 4 susilaikė)
  • Technologijų centro „Intechcentras“ valdybos sudėtis (82 už, 1 susilaikė)

Naujo LINPRA prezidiumo narių sąrašas, atsakomybės ir kontaktai skelbiami ČIA.

LINPRA asociacijos veiklos pristatymą galima rasti ČIA.

Dėkojame po oficialiosios dalies pranešimus skaičiusiems ekspertams:

 

Kvietimas teikti paraišką inovacijų srityje: Response to COVID-19 Crisis

EIT Manufacturing konsorciumas, kuriam priklauso ir LINPRA, paskelbė atvirą kvietimą įmonėms teikti paraiškas gauti finansavimą inovacijų srityje: Response to COVID-19 Crisis. Finansavimo suma – iki 500 tūkst. Eur. Paraiškų terminas – iki gegužės 25 d.

Kviečiame jus susipažinti su kvietimo sąlygomis ir įvertinti – gal turite inovatyvių idėjų, ir būtų gera proga jas įgyvendinti su EIT Manufacturing parama.

Trumpai apie kvietimo sritį:

EIT Manufacturing finansuos inovacijų projektus, kurie atitiks šiuos ir panašius kriterijus:

Sparčiai įgyvendinami projektai, turintys didelį poveikį kovoje su pandemija. Laukiamas rezultatas – apčiuopiamas produktas, paslauga ar sprendimas, kurį būtų galima realizuoti rinkoje iki 2020 m. pabaigos.

Išsamus sąlygų aprašymas ČIA

EIT Manufacturing kvietimo informacija ČIA

Pastaba. Pagal EIT Manufacturing sąlygas, dalyvauti norinčios įmonės turi aplikuoti kartu su viena iš konsorciumui priklausančių organizacijų. Tai yra, konsorciumui Lietuvoje atstovauja LINPRA.

Kontaktai dėl daugiau informacijos:
Lina Giedraitė

Vyriausioji projektų vadovė, +370 680 32177, lina.giedraite@linpra.lt

 

„Arginta Engineering“ atsisako valstybės pagalbos, turi planą B

Straipsnis „Verslo žiniose“

Nors koronaviruso sukeltą pandemiją  gali išgyventi ne visos „Arginta Group“ įmonės, „Arginta Engineering“ paprašė VMI išbraukti ją iš nukentėjusių dėl COVID – 19 sąrašo ir prognozuoja šiuos metus baigti augimu.

„Verslo žinių“ šaltiniai teigia, kad  ne visos „Arginta Group“  įmonės be valstybės pagalbos išgyvens krizę. Tačiau nestandartinių įrenginių projektavimo ir gamybos UAB „Arginta Engineering“ paramos atsisako ir pirmąjį pusmetį, o gal ir visus šiuos metus tikisi baigti didesne apyvarta nei pernai.

LINPRA prezidentas, Tomas Jaskelevičius, „Arginta Engineering“ direktorius bei akcininkas, sako gerai išmokęs praeitos krizės pamoką – diversifikuoti veiklą pagal pramonės šakas ir pasaulinę geografiją.

„Savo verslą pradėjau po „Ekrano“ bankroto, įkūręs „Progresyvius verslo sprendimus“. „Ekrano“ bankrotas parodė, kad negali kurti verslo, siedamas jį su viena veikla, vienu produktu. „Ekranas“ bankrutavo, nes atsirado kitas, geresnis produktas. Turi būti pasirengęs dirbti kitaip. Taip gal mažiau uždirbi – bet gyveni stabiliau“, – pabrėžia verslininkas.

Anot jo, valstybės pagalba daugeliui smulkių jaunų įmonių, kurios nėra sukaupę finansinių resursų nuosmukiui išgyventi, yra būtina. Tačiau kuomet dejuoja stambios verslo grupės, kad nepajėgia mokėti atlyginimų, o akcininkai prieš tai išsimokėjo milijoninius dividendus ir sąskaitose turi milijonines sumas – juokinga. Jos gali skolintis ir turi galvoti, kaip diversifikuoti veiklą.

„Arginta Engineering“ prieš pora savaičių pradėjo dirbti ilgiau – 7 dienas per savaitę. Dalis operacijų vyksta ištisą parą, išnaudojami leistini viršvalandžiai. Įgyvendinami anksčiau gauti užsakymai iš Suomijos, Švedijos, Vokietijos, Ispanijos, Italijos.

Anot T. Jaskelevičiaus, teiginiai, kad visi verslai šiose šalyse yra sustabdę veiklą – mitas. Visos didžiosios pramoninės įmonės, kurios įgyvendina stambius infrastruktūros projektus dirba.

„Kelis metus vyko derybos dėl kai kurių projektų, buvo spaudžiama nuleisti kainą. Bet Kinijoje gamybai stojus vasarį pasirašėme kontraktą. Buvo sunku įeiti į Italijos rinką dėl brangių logistikos kaštų, bet krizei prasidėjus ir kai kuriems tiekėjams sustabdžius gamybą – mes perėmėme tiekimą“, – aiškina vadovas.

Šiai dienai, pasak jo, yra užsakymų iki rugsėjo pabaigos. Yra projektų, kuriuos galima perkelti iš kitų metų – tuomet gamyba bus užkrauta iki gruodžio mėnesio. Tikimasi, kad užsienio valstybės, skatindamos ekonomiką, nuo metų vidurio nukreips lėšas į stambius infrastruktūros objektus. Taip būtų gauta naujų užsakymų.

„Mes nė vienam žmogui neforminome prastovos, nemažinome atlyginimų. Mes raštu atsisakėme VMI būti įtraukti į nukentėjusių dėl COVID-19 sąrašą. Tai būtų nukirtę mūsų kredito reitingą. Mokame mokesčius ir jokia valstybės parama neplanuojame naudotis“, – tikina T. Jaskelevičius.

Kadangi, didinant pardavimus, apyvartinių lėšų įmonei reikės daugiau, šiomis dienomis buvo pasirašyta sutartis su banku dėl padidinto finansavimo. Tai aktualu dar ir todėl, kad daugelis tiekėjų reikalauja išankstinio apmokėjimo, yra atsiradę daug netikrumo.

„Creditinfo“ bendrovėms, įtrauktoms į nukentėjusioms nuo COVID -19 sąrašą, sumažino kredito reitingus, „Sodra“ neberodo įsiskolinimų.

Planas B

„Arginta Engeneering“ turi ir planą B, jeigu dėl susirgimų COVID-19 fabriką tektų uždaryti. Su Darbo taryba suderinta, kad visi darbuotojai būtų išleisti apmokamų atostogų. Tokią priemonę galima būtų taikyti 5 savaites, ilgesniam laikui kiltų finansinių problemų ir, matyt, tuomet tektų forminti prastovas.

Peržiūrėta žaliavų tiekimo grandinė – kiekvienai jų yra po 2 arba 3 tiekėjus iš Šiaurės arba Centrinės Europos, kad  vienoms šalims užsidarius būtų galima pirkti iš kitų.

Dėl karantino daliai darbuotojų iš Baltarusijos grįžus į namus, likusiems leista dirbti viršvalandžius. Viena, taip išnaudojami turimi gamybos pajėgumai,  o antra, sustabdžius gamybą žmonės turėtų daugiau pinigų.

„Turime sudarę planą, kaip atsekti, jei atsirastų infekuotas darbuotojas. Kadangi bendravimas yra  apribotas, apytiksliai 1 asmuo kontaktuoja mažiau nei su dešimčia žmonių, tokiu atveju izoliuotume tik 10 darbuotojų iš 200“, – sako direktorius.

Dirbantiesiems, atvykstantiems į įmonę iš Nemenčinės, leista grįžti į fabriką tik gavus neigiamus koronaviruso testo atsakymus.

„Visi vadovai krizės laikotarpiu dirba 7 dienas per savaitę – taip galime reaguoti operatyviai ir reikiamus  sprendimus priimti tą pačią dieną“, – atkreipia dėmesį verslininkas.

Startuolių atranka į „Gazzelle Accelerator“ programą

LINPRA dalyvauja EIT Manufacturing „Gazelle Accelerator“ projekte, kuris skirtas sustiprinti inovatyvias technologijas kuriančias mažas ir vidutinio dydžio įmones bei startuolius. Projektu siekiama suteikti šioms įmonėms produktų / paslaugų vystymo, pardavimo ir finansinių žinių, padėti joms surasti užsienio investuotojus ir taip skatinti inovacijų kūrimą visoje Europoje.

LINPRA kviečia mažas ir vidutinio dydžio įmones bei startuolius dalyvauti atrankoje ir pasinaudoti galimybe surasti investuotojų. Šiuo metu kviečiamos įmonės, kuriančios technologijas gamybos sektoriui šiose srityse:

  • Dirbtinis intelektas;
  • Daiktų internetas;
  • Simuliacija ir virtuali realybė;
  • Tvari gamyba.

Atrinktos įmonės dalyvaus projekto „Gazelle Accelerator“ programoje, kurioje bus teikiamos ekspertinės verslo konsultacijos, aptariamos finansavimo galimybės, patekimo į rinką būdai, įmonės bus konsultuojamos visais aktualiais klausimais. Artimiausias renginys vyks birželio pabaigoje nuotoliniu būdu. Startuolių ir potencialių Europos investuotojų susitikimo metu bus siekiama „suvesti“ startuolius su investuotojais, bus teikiamos verslo vystymo konsultacijos.

Atranka vyks iki gegužės 25 d., todėl labai kviečiame neatidėlioti ir teikti užpildytas paraiškas kuo skubiau, o birželio pabaigoje savo technologijas pristatyti užsienio investuotojams!

Informaciją paraiškų teikėjams ir paraiškos formą rasite ČIA.

LINPRA kontaktinis asmuo: projekto vadovė Gražina Žardalevičienė, grazina.zardaleviciene@linpra.lt, +370 6746 1978.

Duomenų ir procesų skaitmeninimo sprendimas verslui – 3DEXPERIENCE platforma debesijoje

Visas straipsnis – „IN RE“ puslapyje. 

Nepaisant neabejotinos pažangos, kurios pastaraisiais metais pasiekė Lietuvos inžinerinė pramonė, koronoviruso sukelta sumaištis parodė, kad duomenų ir procesų skaitmeninimo srityje nueitas kelias yra nepakankamas. Nenuostabu, kadangi skaitmeninė ekonomika Lietuvoje 2019-ųjų pabaigoje sudarė 7,6 proc. visos ekonomikos ir gana ženkliai atsiliko nuo ES vidurkio (10,3 proc.).

COVID-19 ir jo iššauktas karantino režimas sujaukė nuoseklią, tačiau aiškiai per lėtą skaitmeninimo pažangą, daugelį privertęs dirbti nuotoliniu būdu. Turbūt kiekviena pramonės įmonė turi savo istoriją, kiek tokiomis sąlygomsi nukentėjo bendravimas ir darbo procesai.

Tačiau verslo valdymas gali būti kitoks, ir jokie panašūs karantinai neatneš žalos, jei visada – biure, komandiruotėje ar iš namų – bus dirbama naudojant debesijos paslaugas.

Holistinis požiūris realiu laiku

“Kuo toliau, tuo daugiau su savo klientais kalbėsime apie 3DEXPERIENCE platformą, kuri stipriai palengvina darbą su žmonėmis tiek įmonėje, tiek ir už jos ribų, įskaitant partnerius, tiekėjus ir gamintojus“, –  sako bendrovės „IN RE“ plėtros direktorius Andrejus Jarmolajevas.

Per keturis savo veiklos dešimtmečius Prancūzijos koncernas „Dassault Systèmes“ yra tapęs vienu pagrindinių 3D modeliavimo, 3D simuliacijų ir produkto gyvavimo ciklo (PLM) programinės įrangos tiekėjų pasaulyje. Koncernas ilgai plėtojo ir dabar užbaigė inžinerinei pramonei skirtą platformą 3DEXPERIENCE, kurioje dirbama per debesiją.

Vilniuje veikianti inovacijų bendrovė „IN RE“ jau daug metų yra „Dassault Systemes” partneris Lietuvoje ir nuo šiol atstovauja ir “3DEXPERIENCE On Cloud” sprendimams.

“Mes patys nemažai mokėmės, toliau sekame visus pasikeitimus ir konkrečiam vartotojui siūlome optimalius sprendimus, kuriuos atveria 3DEXPERIENCE platforma”, – sako A. Jarmolajevas.  „IN RE“ yra „Dassault Systemes SOLIDWORKS Corporation“ įgaliotas techninio palaikymo ir mokymo centras Lietuvoje.

Iki šiol “IN RE” atstovavo „Dassault Systemes” plėtojamai SOLIDWORKS trimačio modeliavimo ir su tuo susijusių skaitmeninių procesų valdymo programinę įrangai. Šiuos programinius paketus pasaulyje naudoja daugiau kaip 6 milijonai projektuotojų ir gamybininkų. Pasak A. Jarmolajevo, SOLIDWORKS kaip buvo, taip ir lieka itin sparčiai tobulinama trimačio modeliavimo ir su tuo susijusių skaitmeninių procesų valdymo programinė įranga.

„3DEXPERIENCE on Cloud“ visoms organizacijoms pateikia holistinį savo verslo ekosistemos vaizdą realiu laiku, kai žmonės, idėjos, duomenys ir sprendimai bet kuriuo metu prieinami vienoje interaktyvioje bendradarbiavimo aplinkoje

Paprasta naudoti sąsaja padeda visiems, dalyvaujantiems inovacijų projektuose, įsivaizduoti, projektuoti, modeliuoti ir gauti grįžtamąjį klientų ryšį. Naudojant „3DEXPERIENCE on Cloud“ galima išvengti įprastinės IT sistemos suvaržymų ir žymiai padidinti duomenų apimtį ir greitį.

3DEXPERIENCE platformoje bendradarbiaudamos realiuoju laiku, įmonės gali projektuoti, imituoti (simuliuoti), optimizuoti gaminius ar procesus dar prieš juos pagamindamos ar sukurdamos.

Naudodamiesi galimybe debesijoje susieti skaitmeninį ir realųjį pasaulius, 3DEXPERIENCE platformos naudotojai gali įvairiose pramonės šakose pagerinti efektyvumą ir produktyvumą, tuo pačiu sumažindami išlaidas.

Visaaprėpianti platforma

Platformoje pateikiami programinės įrangos sprendimai kiekvienam įmonės padaliniui ir procesui – nuo projektavimo ir gamybos iki marketingo ir pardavimų, visur kuriant vertę ir unikalią vartotojų patirtį. Per vieningą ir lengvai naudojamą sąsają 3DEXPERIENCE platforma suteikia pramonei skirtus sprendimus 3D projektavimui, analizei, modeliavimui vieningoje, bendradarbiaujančioje ir interaktyvioje aplinkoje.

Kaip ir socialiniuose tinkluose, platformoje galima skelbti pranešimus, aptarti projektus, skirti užduotis, sekti visą kūrybos ir gamybos procesą. Individualūs nustatymai suteikia galimybę rodyti tik tą informaciją, kurios reikia darbui atlikti.

3DEXPERIENCE platformoje „Dassault Systèmes“ siūlo pirmaujančius sprendimus visose esminėse pramonės srityse: dizainas ir inžinerija (CAD), gamybos planavimas ir gamyba (CAM), inžinerinė analizė (CAE), produkto gyvavimo ciklo valdymas (PLM), etc.

3DEXPERIENCE platforma lengvai integruojama su SOLIDWORKS, CATIA, ENOVIA, SIMULIA, DELMIA ir visais kitais „Dassault Systèmes“ sprendimais.

Mikron Automation gamina apsauginių kaukių gamybos liniją

LINPRA narės ir Lietuvoje automatizuotos pramoninės įrangos gamyklą turinčios Šveicarijos kompanijos Mikron Automation inžinieriai sukūrė mobilią apsauginių kaukių gamybos liniją. Įranga, kuri telpa į jūrinį konteinerį, gali pagaminti iki 50 kaukių per minutę ir nereikalauja specialios vietos bei kvalifikuoto operatoriaus. Tai leidžia gaminti kaukes prie pat ligoninių ar kitų institucijų, kur yra kaukių poreikis.

Linijos, kurias Mikron planuoja pagaminti per 6 savaites nuo užsakymo patvirtinimo, bus gaminamos Lietuvoje, todėl užsakovai nepatirs nepatogumų pristatymo laiko ar techninio aptarnavimo atžvilgiu dėl uždarytų sienų.

Pirmąją liniją Mikron Automation pristatė klientams Vokietijoje, kurie siekia autonomiškai valdyti apsauginių priemonių tiekimą ir apsirūpinti apsauginėmis priemonėmis sklandžiai, išvengiant kokybės, logistikos ir kitų trikdžių.

Daugiau informacijos apie šias linijas: Laurynas Suodaitis, +370 614 02 405, laurynas.suodaitis@mikron.com.

Šaukiamas visuotinis 2020 m. LINPRA narių susirinkimas ir balsavimas nuotoliniu būdu

NUOTOLINIS SUSIRINKIMAS 

Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos LINPRA visuotinis narių susirinkimas šiais metais šaukiamas gegužės 14 d. 14:00–16:30 val. Esant visuotinei pandemijai ir siekiant išvengti minimaliausios rizikos bei grėsmės sveikatai, susirinkimas vyks elektroninėmis ryšių priemonėmis, jungiantis į vaizdo konferenciją Microsoft Teams platformoje. Nuoroda prisijungimui siunčiama kiekvienam asociacijos nariui el. paštu. Susirinkimo metu bus pristatomi balsavimo raštu rezultatai, LINPRA pranešimas ir kviestinių svečių – M. Skuodžio bei A. Izgorodino – pranešimai (pilną susirinkimo programą žr. žemiau).


BALSAVIMAS IŠ ANKSTO 

Kadangi susirinkimas vyks nuotoliniu būdu elektroninėmis ryšių priemonėmis, galimybė balsuoti pačio susirinkimo metu sudaroma nebus. Todėl asociacijos nariai kviečiami pasinaudoti teise LINPRA visuotinio narių susirinkimo darbotvarkės klausimais balsuoti iš anksto iki gegužės 14 d. 12 val., pateikiant LINPRA administracijai tinkamai užpildytus bendruosius balsavimo biuletenius. Kaip ir visuotiniame narių susirinkime, taip ir balsuojant iš anksto, sprendžiamojo balso teisę turi visi asociacijos nariai. Vienas narys susirinkime turi vieną balsą. Balsavimo teisę turi organizacijos vadovas arba raštiškai vadovo įgaliotas kitas organizacijos atstovas.


BALSAVIMO KLAUSIMAI 

Balsavimo biuletenis kiekvienam asociacijos nariui siunčiamas el. paštu. Klausimai, kuriais kviečiame balsuoti raštu (UŽ / PRIEŠ / SUSILAIKAU) yra šie:

  • Darbotvarkės patvirtinimas;
  • LINPRA 2019 m. veiklos ataskaitos patvirtinimas;
  • LINPRA 2019 m. finansinės atskaitomybės patvirtinimas;
  • LINPRA naujo prezidiumo sudėties bei narių atsakomybių patvirtinimas;
  • LINPRA įsteigtos VšĮ „Intechcentras“ valdybos sudėties patvirtinimas;
  • Revizijos komisijos 2019 m. darbo ataskaitos patvirtinimas;

TINKAMI BALSAVIMO BŪDAI

Užpildyti bendruosius balsavimo biuletenius ir pateikti savo balsus galima dviem būdais:

Būdas Nr. 1:

LINPRA nario atstovas – organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo – turėtų užpildyti balsavimo raštu biuletenį ir pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. Tinkamai užpildytą ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą balsavimo raštu biuletenį siųsti LINPRA administracijai el. paštu info@linpra.lt iki 2020 gegužės 14 d. 12 val. (Jeigu balsuoja įgaliotas asmuo, kartu turi būti siunčiamas ir organizacijos vadovo elektroniniu parašu pasirašytas įgaliojimas).

Biuletenio pasirašymui su kvalifikuotu parašu tinka bet kuri speciali pasirašymo platforma; LINPRA administracija rekomenduoja naudoti „GoSign“. Pasirašant „GoSign“ platformoje, tuščius laukus prašome užpildyti taip:

  • Paskirtis: LINPRA
  • Pasirašymo vieta: Vilnius
  • Kontaktinė informacija: pasirašančio asmens el. pašto adresas
  • Parašo atvaizdo vieta: Pradžioje dešinėje

Būdas Nr. 2:

LINPRA nario atstovas – organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo – turėtų atsispausdinti, užpildyti, pasirašyti balsavimo raštu biuletenį, biuletenio originalą išsiųsti registruotu ar paprastuoju paštu adresu Savanorių pr. 176C–803, 03154 Vilnius, o nuskanuotą biuletenį atsiųsti LINPRA administracijai el. paštu (info@linpra.lt). Tinkamai užpildyti balsavimo raštu biuleteniai originalai gali būti siunčiami tiek registruotu, tiek paprastuoju paštu. Jeigu balsuoja ne organizacijos vadovas, o jo įgaliotas asmuo, kartu su biuleteniu turi būti išsiunčiamas teisę balsuoti patvirtinantis dokumentas (įgaliojimas). Galiojančiais bus laikomi tie tinkamai užpildyti balsavimo biuleteniai, kurie bus gauti iki 2020 gegužės 14 d. 12 val.


NUOTOLINIO SUSIRINKIMO PROGRAMA 

Visi balsavimo rezultatai bus suskaičiuoti iki nuotolinio susirinkimo ir paskelbti susirinkimo metu.

Susirinkimo programa:

  • 14:00 LINPRA 2019 m. veiklos, finansinės atskaitomybės pristatymas. Balsavimo rezultatai.
  • 14:30 Revizijos komisijos 2019 m. darbo ataskaitos pristatymas. Naujos revizijos komisijos pristatymas. Balsavimo rezultatai.
  • 14:35 LINPRA naujo prezidiumo narių, viceprezidentų ir prezidento pristatymas. Balsavimo rezultatai.
  • 14:45 Technologijų centro „Intechcentras“ valdybos narių pristatymas. Balsavimo rezultatai.
  • 14:50 LINPRA 2020 m. veiklos planų pristatymas.
  • 15:00 Klausimai – atsakymai
  • 15:15 Kviestinių svečių pranešimai:
    • „SME Finance“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas
    • Ekonomikos ir inovacijų viceministras Marius Skuodis
  • 16:30 Pabaiga

PAPILDOMA INFORMACIJA 

LINPRA administracija laukia asociacijos narių balsavimo biuletenių ir susitikimo su nariais nuotoliniu būdu!

Papildoma informacija teikiama el. p. info@linpra.lt.

Direktorius Darius Lasionis

 

„Vakarų laivų gamykla“ gavo ir eksploatacijai ruošia antrą laivų remontui skirtą doką

AB „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) įmonių grupę pirmadienio rytą pasiekė antras „Panamax“ tipo laivų remontui skirtas dokas, kuris praėjusių metų pabaigoje įsigytas iš Rygoje įsikūrusios laivų remonto įmonės.

Į Klaipėdą atgabento milžino, kurio ilgis siekia 200 metrų, o plotis 36 metrus, pirmiausia laukia remonto darbai, kuriuos atliks įmonės „Vakarų laivų remontas“ (VLR) specialistai. Naująjį pirkinį eksploatacijai planuojama paruošti per tris mėnesius.

„Turime visus reikiamus specialistus ir pajėgumus, kad iki liepos mėnesio dokas PD 170 būtų paruoštas darbui ir galėtų priimti laivus. Dedame visas pastangas, kad būtų užtikrintas sėkmingas laivų remonto veiklos tęstinumas“, – pabrėžė VLR direktorius Andrius Valantiejus.

Užbaigus Malkų įlankos infrastruktūros plėtros projektą, VLG įmonių grupei atsivers naujos veiklos galimybės – galės priimti „Panamax“ ir „Aframax“ tipo laivus. Tokį dokavimo pajėgumų išvystymo planą bendrovė puoselėjo jau ketvirtį amžiaus ir jis pagaliau bus realizuotas.

Įrengus reikiamą uosto infrastruktūrą, VLG įmonių grupės teritorijoje dirbs trys plaukiojantys dokai, du iš jų bus skirti „Panamax“ tipo laivų remontui. Pirmąjį tokį – didžiausią Baltijos šalyse plaukiojantį doką, kuris yra 235 metrų ilgio ir 45 metrų pločio, bendrovė įsigijo prieš ketverius metus. Pastarasis jau modernizuotas ir paruoštas darbui, tačiau laikomas Vakarų Baltijos laivų statyklos teritorijoje, kol bus paruošta nuolatinė jo darbo vieta. Šalia jo bus pastatytas kiek mažesnis „Panamax“ laivų remontui skirtas dokas PD 170, pirmadienį pasiekęs Klaipėdą. Toliau dirbs ir šiuo metu laivus remontui priimantis 219 dokas.

„Esame eksportuojanti įmonių grupė, priklausoma nuo globalios ekonomikos, todėl visame pasaulyje susiklosčiusi situacija nėra visiškai palanki ir mūsų veiklai. Šiuo metu laivų remonto sričiai taip pat tenka susidurti su iššūkiais, tačiau visomis įmanomomis priemonės saugodami savo darbuotojus ir užbaigus Malkų įlankos infrastruktūros išvystymo projektą, sukursime stiprų laivų remonto centrą ir pajėgumus, pritrauksiančius daugiau verslo, atveriančio galimybes sukurti ne tik kelis šimtus naujų darbo vietų, bet ir naują pridėtinę vertę įmonių grupės užsakovams, pačiai įmonei, Klaipėdos uostui, miestui bei visai Lietuvai“, – akcentavo VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

EIT RIS hub

Lietuva yra viena iš EIT Manufacturing bendrijos šalių ir tuo pačiu yra įtraukta į EIT regiono inovacijų schemą – EIT RIS (EIT Regional Innovation Scheme). LINPRA atstovauja Lietuvai visoje EIT Manufacturing bendrijoje ir veikia kaip EIT RIS centras / EIT RIS Hub.

LINPRA vaidmuo – skleisti informaciją apie bendrijos veiklą, vykdomus projektus, vystyti tinklaveiką, įtraukti šio regiono verslą, akademinę bendruomenę, novatorius ir tyrėjus į tarptautines vertės kūrimo grandines, skatinti jų bendradarbiavimą ir inovacijų kūrimą.

Veikdama kaip EIT RIS centras (hub‘as), LINPRA dalinsis aktualia informacija su asociacijos nariais ir kitomis organizacijomis, skatindama jų bendradarbystę.