Besibaigiant LAB4STEM projektui apdovanoti moksleiviai, konkurso laimėtojai

Neseniai vykusi inžinerinių sprendimų ir technologijų paroda BALTTECHNIKA 2022 traukė ne tik pramonės specialistus, bet ir jaunimą – Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos LINPRA stende buvo pasveikinti moksleiviai ir apdovanoti vaikams skirto konkurso „Mano projektas STEM klasėje“ laimėtojai.  

7-8 klasių moksleiviams skirtame LAB4STEM projekto konkurse dalyvavo STEAM dalykais besidomintys vaikai, lankantys STEAM pamokas ar būrelius, turintys technologinių hobių. Jiems skirta kūrybinė užduotis – išradingai pristatyti savo mėgstamiausią STEAM srities veiklą, o gal net sukurtą gaminį.

Kartu su konkurso apdovanojimais įvyko ir besibaigiančio projekto LAB4STEM pristatymas, pasiektų rezultatų apžvalga. LAB4STEM projektą, siekiant populiarinti technologines, inžinerines profesijas ir specialybes, įgyvendino LINPRA kartu su Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centru (TchIn) bei Latvijos ir Estijos partneriais.

Pagal „Erasmus +“ programą finansuoto, dvejus metus vykusio projekto „Mobilios laboratorijos STEM žinių tobulinimui“ (Lab4STEM) pagrindinis uždavinys buvo sukurti atvirą, interaktyvią, skaitmeninę mokomąją medžiagą mokiniams apie STEM keturiomis kalbomis (ENG, EE, LT, LV). Projekte taip pat buvo sukurtas mokytojo vadovas apie tai, kaip supažindinti mokinius su STEM; pravesti 3 bandomieji renginiai (po vieną kiekvienoje šalyje) su pedagogais apie interaktyvios, skaitmeninės mokomosios medžiagos naudojimą ir tobulinimą; pravesti bandomieji mokinių mokymai (kiekvienoje šalyje apmokyta ne mažiau kaip 100 mokinių), apimantys visus dalyvaujančių šalių regionus. Visose Baltijos šalyse buvo įgyvendinti nacionaliniai mokinių konkursai dėl mokymo medžiagos tobulinimo patiems partneriams pasirenkant konkurso formatą. Galiausiai, projekto kontekste buvo parengtos gairės verslo sektoriaus atstovams dėl STEM žinių tobulinimo keturiomis kalbomis (ENG, EE, LT, LV). Jos suteiks įžvalgų apie būsimus veiksmus, kurių reikia imtis sektoriaus atstovams ir kitoms suinteresuotosioms šalims nacionaliniu, sektoriaus, regioniniu ir vietos lygmeniu bei politikos lygmeniu, taip gerinant verslo ir švietimo sektoriaus bendradarbiavimo įsipareigojimus.

Projekto baigiamojo renginio metu buvo puiki proga pristatyti pasiektus rezultatus, pasveikinti konkurse dalyvavusius mokinius, apdovanoti laimėtojus ir pabendrauti su STEM srities mokytojais, specialistais bei moksleiviais.

Konkurso laimėtojais tapo:

  • Jonas Neseckas, 5A klasė, Utenos Vyturių progimnazija. Konkursui pateiktas projektas „Šuniukas“.  Muzikos, IT ir robotikos mokytojas Linas Vaitiekėnas, „Steam Utena“.
  • Karolina Kvietkauskaitė, 7C klasė, Alytaus Likiškėlių progimnazija. Konkursui pateiktas projektas „Išmanus namas“. STEAM mokytoja Danguolė Brindzienė.
  • Inesa Dvarionaitė, 8A klasė, Mosėdžio gimnazija. Konkursui pateiktas projektas „Dirvos ph įtaka raudonųjų burokėlių stiebų spalvos intensyvumui“. STEAM mokytoja Vilma Gailienė.