Erasmus+ finansuoto projekto rezultatai padės mažinti aukštos kvalifikacijos darbuotojų trūkumą metalo apdirbimo pramonėje

Metalo apdirbimo pramonei susiduriant su skaitmenines technologijas išmanančių darbuotojų trūkumu, Lietuvoje buvo įgyvendintas projektas „4Change“. Jo metu parengta mokymų bazė padės šalies švietimo įstaigoms ir verslo įmonėms paruošti darbuotojus, gebančius lanksčiai prisitaikyti greitai kintančioje darbo vietoje ir patiems mokytis, naudojantis naujausiomis metodikomis bei praktikos priemonėmis.

 

Ketvirtosios pramonės revoliucijos iššūkiai

Ketvirtoji industrijos revoliucija vis labiau keičia gamybos principus pramonėje visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje. Viena iš sričių, kur tai itin aktualu – metalo apdirbimo pramonė. Čia naudojamos vis pažangesnės technologijos, keičiasi gamyboje naudojama įranga. Todėl darbdaviai jaučia su ja gebančių dirbti darbuotojų trūkumą.

Šiuo metu vykstanti pramonės revoliucija pasižymi tuo, kad gamybos procesuose reikia vis mažiau žmogaus rankų darbo, tačiau valdyti pažangiausią techniką reikalingi išmaniąsias technologijas suprantantys darbuotojai. Todėl Erasmus+ finansuotas ir Lietuvoje bei dar trijose ES šalyse įgyvendinamas projektas „Industry 4.0 CHAlleNGE: Empowering Metalworkers For Smart Factories Of The Future („4Change“, Nr. 575813-EPP-1-2016-1-LT-EPPKA2-SSA)“ atveria kelią šios srities specialistų tobulėjimui.

„Darbas su naujausiais įrengimais, staklėmis ir technika reikalauja naujų įgūdžių ir kompetencijų. IT raštingumas, mokėjimas programuoti, informacijos valdymas ir perdavimas yra svarbūs dalykai. Tačiau ateityje bus svarbūs ir šie gebėjimai: kritiškumas ir kūrybiškumas, gebėjimas matyti alternatyvas ir mąstyti įvairiapusiškai. Su tokių darbuotojų trūkumu jau dabar darbdaviai susiduria daugelyje pasaulio šalių, taip pat ir Lietuvoje. O ateityje jų paklausa tik augs“, – teigia LINPRA direktorius Darius Lasionis.

Sukūrė šiuolaikines mokymo priemones

Reaguojant į šiuos poreikius Vokietijoje, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo įgyvendintas pagal Erasmus+ programą finansuotas projektas „4Change“. Projektas vyko trejus metus nuo 2016 m. pabaigos ir buvo skirtas sustiprinti metalo pramonės darbuotojų įgūdžius, formuojant atitinkamas profesinio mokymo centrų programas, suteikti įgūdžius darbuotojams lanksčiai prisitaikyti ir patiems mokytis greitai kintančioje darbo vietoje.

Vykdant projektą, keturiomis dalyvaujančių šalių kalbomis ir angliškai buvo parengta lavinimo medžiaga besimokantiems ir mokytojams, sukurta praktikavimosi sistema, simuliacinė CNC programinė įranga ir inovatyvi elektroninė mokymosi platforma.

Projekto pilotavimo mokymai vyko visose 4 projekto šalyse. Lietuvoje jie surengti įmonėje „Baltec CNC Technologies“ Kaune ir Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centre. Mūsų šalyje juose dalyvavo 20 mokytojų ir 40 studentų, o iš viso pilotavimo projekte – 50 mokytojų ir 100 studentų.

 

Naudotis gali visi

„Labiausiai projekto mokymo medžiaga pritaikyta metalo apdirbimo specialybių profesinių mokyklų ir kolegijų studentams. Tačiau vadovėlis yra aprobuotas kaip mokymo priemonė ir Kauno technologijos universiteto gamybos technologijų krypčių programoms, taip pat rekomenduotas kaip tinkamas mokymui ir visoms technologines krypties kolegijoms Lietuvoje“, – sakė projekto „4Change“ vadovas Gintaras Rimša.

Šio projekto metu sukurtais įrankiais Mokslo įstaigos galės naudotis neribotą laiką – tol, kol jie bus aktualūs. O naudą pajus tūkstančiai studentų jau per artimiausius kelerius metus. Projekto interneto puslapis ir elektroninė mokymosi platforma yra ir bus atvira po projekto pabaigos mažiausiai trejus metus. Todėl ja gali naudotis, ne tik mokymo įstaigos, bet ir visi kiti asmenys, norintys pagilinti savo žinias bei įgūdžius.

 

Darbą atlieka staklės

Šis projektas labiausiai aktualus metalo apdirbimo staklininkams, šaltkalviams, programinių staklių operatoriams. Pasak Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro profesijos mokytojo Justino Dundulio, jau dabar CNC staklės yra įrenginys, suteikiantis naujų galimybių, be kurio metalo apdirbimo įmonė neapsieis, todėl projekto teikiamos galimybės tobulėti šios srities studentams ir darbuotojams yra labai reikalingos.

„Įprastose staklėse sunku atkartoti gaminimo procesą, operatorius turi savo rankomis judinti apdirbimo įrankį, pasinaudodamas rankenėlėmis. O dirbant su CNC staklėmis jos atlieka mechaninį apdirbimą pagal įdiegtą programą. Operatoriui tereikia paleisti tinkamą programą ir patikrinti ar darbas atliktas tinkamai“, – skirtumus aiškino J. Dundulis.

Ugdo reikalingus gebėjimus

Projekto vadovas G. Rimša pabrėžė, kad projektas padės suderinti mokymo vietoje gaunamas kompetencijas ir darbo rinkos poreikius. O, kad projektas jau teikia naudą rodo ir pirmieji teigiami atsiliepimai iš pilotavime dalyvavusių studentų ir mokytojų.

„Kaip yra žinoma, visa apdirbamoji pramonė susiduria su globalias gamybos produktyvumo didinimo iššūkiais pasauliniu mastu. Daugeliu atveju jie sprendžiami technologinių procesų skaitmeninimo metodais, ką ir rekomenduoja įvairūs Pramonės 4.0 kelrodžiai. Ypač didelis dėmesys skiriamas žmogiškųjų resursų parengimui gerinti, skaitmeniniams gebėjimams valdyti sudėtingus technologinius procesus. Projekto tikslas ir buvo, pasinaudojant visų projekto dalyvių gerąja praktika, sukurti šiuolaikines mokymo priemones tiems gebėjimams ugdyti“, – sakė projekto vadovas.

„Projektas baigėsi, bet jo rezultatai naudojami toliau. Ne tik naudojami, bet ir vystomi vis plačiau Lietuvoje bei kitose šalyse, pristatant naujas galimybes mokiniams bei dirbantiesiems. Gamybos procesų skaitmenizavimas nesustabdomai keičia įmonėms reikalingų darbo kompetencijų paklausą. Džiugu, kad dabar mokymo įstaigos gali pasiūlyti šiuolaikiškas paslaugas ir vystytis kartu su pažangiausiomis įmonėmis“, – projekto rezultatus apibendrino Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro direktorius Mindaugas Černius.

Projekto metu sukurtas aukšto lygio mokymo turinys, skirtas gamybos pramonei, ypač metalo apdirbimo sektoriui. Visos mokymo priemonės prieinamos plačiajai visuomenei ir specialistams.

LINPRA tęsia Patirties mainų forumus

,

LINPRA tęsia technologijų centro Intechcentras vystytą patirties mainų praktiką ir renginių ciklą. Šį kovą startuos LINPRA organizuojami pramonės įmonių vadovams ir skirtingų sričių specialistams skirti forumai šiomis temomis:

  • Pardavimų
  • Gamybos
  • Pirkimų
  • Produktų kūrimo

Registracija atvira iki vasario 17 d.

Forumų kuriama vertė:

  • Forumų vieta – progresyvios, įdomios įmonės, savo pavyzdžiu įkvepiančios tobulėti.
  • Forumų moderatoriai / pranešėjai  – savo srities specialistai, turintys puikių patirčių, leisiančių jums priimti geresnį sprendimą.
  • Forumų dalyviai – tokie pat patyrę, bet nepaliaujamai ieškantys vadovai, savo amato meistrai kaip jūs, norintys ir galintys pasidalinti ne tik problemomis, bet ir galimais jų sprendimais.
  • Forumų trukmė: vienas patirčių pilnas pusdienis.
  • Forumų kalendorius: kiekvienai tematikai skirta po 3-6 forumus per metus; datos derinamos su dalyviais.

Tikslas ir nauda:

  • Profesinės informacijos sklaida
  • Narių kompetencijos kėlimas
  • Kūrybinių sprendimų skatinimas
  • Dalinimasis žiniomis ir patirtimi tarp skirtingų (pramonės šakų) įmonių

Forumo vertybės: pagarba, atvirumas, pasitikėjimas ir nekonkuravimas.

Formatas: susitikimai vyksta vis kitoje pramonės įmonėje, susitikimo metu nagrinėjamos aktualios temos, aptariami įvairių problemų sprendimo būdai, dalinamasi patirtimi ir žiniomis. Susitikimuose taip pat dalyvauja kviestiniai svečiai – ekspertai ar lektoriai kurie pateikia įžvalgas ir naujausias tendencijas nagrinėjama tema.

Metinė registracija į forumų ciklą LINPRA nariams 250 Eur + PVM, ne LINPRA nariams 500 Eur + PVM. 

Kontaktai visiems su LINPRA Patirties mainų forumais susijusiems klausimams:

Rokas Bekeris | Projektų vadovas | +370 682 68404 | rokas.bekeris@linpra.lt

 

Tobulėkime kartu!

LAIMĖTOJAI! LINPRA TECHNINĖS KŪRYBOS KONKURSO REZULTATAI

,

Vasario 6-7 d. vykusioje LITEXPO parodoje STUDIJOS 2020 LINPRA surengė Techninės kūrybos konkursą 10-12 kl. moksleiviams. Konkursas pateikė 4 LINPRA narių – mokymais užsiimančių ir švietimo įstaigų – užduotis keturiose STEAM srityse: suvirinimas, trimatis spausdinimas, trimatis modeliavimas ir roboto programavimas.

Per dvi parodos dienas savo jėgas išbandė iš viso 96 dalyviai – moksleiviai ir keletas studentų – iš kurių buvo išrinkti 4 laimėtojai, pasiekę geriausią rezultatą.

Laimėtojais tapo:

  • Mykolas Gargunas, 12-okas iš Plungės – Suvirinimo užduotyje, kurią organizavo Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras.
  • Arnas Zakutauskas, 11-okas iš Radviliškio – Trimačio modeliavimo su Solidworks programa užduotyje, kurią organizavo UAB INRE.
  • Eividas Martinėnas iš Utenos – Trimačio spausdinimo užduotyje, kurią organizavo Alytaus profesinio rengimo centras.
  • Serhij Kulyk, 11-okas iš Vilniaus – Roboto programavimo užduotyje, kurią organizavo Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija.

Sveikiname laimėtojus ir tikimės, kad šis patyrimas ir sėkmingas savo jėgų išbandymas paskatins juos rinktis inžinerinės srities tolesnį mokymąsi ir profesinės veiklos kryptį!

Prizas laimėjusiems moksleiviams – kelialapiai į Pasaulinę pramonės technologijų, inovacijų ir automatizacijos parodą Hannover Messe, kuri vyks 2020 m. balandžio 20–24 d. Hanoveryje, Vokietijoje. Prizinį fondą šiems kelialapiams į Hannover Messe įsteigė LINPRA nariai – UAB „Technogaja“! Į kelionę moksleivius lydės LINPRA atstovai.

Dėkojame prizo steigėjui, UAB „Technogaja“ vadovui Ramūnui Katkevičiui ir konkurso partneriams, taip pat visiems dalyvavusiems moksleiviams. Šį konkursą LINPRA planuoja tęsti ir kitais metais, siekiant sudominti jaunimą inžinerinėmis profesijomis, technologijų pasauliu, galimybėmis patiems kurti inžinerines inovacijas, stiprinti šį sektorių ir garsinti Lietuvą pasaulyje!

Konkurso ir laimėtojų paskelbimo akimirkos nuotraukų albume LINPRA Facebook.

 

LINPRA Techninės kūrybos konkursas moksleiviams parodoje Studijos 2020

,

Inžinerinės pramonės sektorius yra vienas perspektyviausių moderniame šiandienos pasaulyje. Tik inžinerijos dėka kuriamos šiuolaikinės technologijos, be jos neįmanomas medicinos, automobilių, aviacijos, laivybos, telekomunikacijų, informacinių technologijų, interjero, net grožio industrijos ar maisto gamybos ir daugelio kitų sričių gyvavimas.

Visam tam kurti reikalingi kūrybiški ir STEAM srityje besimokantys jauni žmonės. Inžinerijos pagrindus galima įgyti jau mokykloje, į juos gilintis naudinga ir be galo įdomu! Robotika, trimatis projektavimas, trimatis spausdinimas ir suvirinimas – tai keletas sričių, be kurių neįsivaizduojama šiandienos inžinerinė pramonė.

LINPRA – šio sektoriaus įmones vienijanti asociacija – kviečia 10–12 kl. moksleivius sudalyvauti Techninės kūrybos konkurse ir išbandyti savo jėgas vienoje iš 4 (arba visose) inžinerinėse „stotelėse“. Jose bus galima pasitikrinti savo technologinius hobius ir talentus – galbūt tai ateities studijų ir mokymosi kryptis!

Kiekvienoje užduotyje laimės vienas moksleivis, atlikęs ją tiksliausiai, kokybiškiausiai, išmaniausiu būdu! Prizas keturiems 4 laimėjusiems moksleiviams – kelialapiai į Pasaulinę pramonės technologijų, inovacijų ir automatizacijos parodą Hannover Messe, kuri vyks 2020 m. balandžio 20–24 d. Hanoveryje, Vokietijoje. Šį prizą įsteigė LINPRA nariai – UAB „Technogaja“!


Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija 

Liniją sekančio roboto programavimas 

Liniją sekantys robotai yra naudojami pramonėje gaminių ar įrankių transportavimui tam tikrais maršrutais. Liniją sekantis ir apvažiuojantis kliūtis robotas skirtas daugiausiai sandėliams, kai krovinys paimamas vienoje sandėlio vietoje ir nuvežamas į kitą. Taip pat taikomas gamybos procese –  ceche, kur gaminiai gali būti išdėlioti nebūtinai  tokia pat tvarka ar gali būti skirtingo dydžio. Tokio roboto pagalba yra taupomi kaštai, gamybos procesas tampa lankstesnis, nes lengvai galima keisti programuojamus maršrutus ir  roboto komandas.

Liniją sekančio roboto programavimo konkurso metu, dalyviai turi užprogramuoti Lego Mindstorms mobilųjį robotą taip, kad jis sugebėtų sekti baltame paviršiuje esančią juodą liniją. Juoda linija nurodo roboto judėjimo maršrutą, kuris bus pateiktas visiems dalyviams vienodas. Konkursas vyks sesijomis, vienu metu programuoti galės trys dalyviai. Konkurso metu bus vertinamas laikas nuo roboto programavimo pradžios iki viso nurodyto maršruto nuvažiavimo pabaigos. Nugalėtoju taps vienas  dalyvis, iš visų konkurso dalyvių, kuris greičiausiai įvykdys konkurso reikalavimus.


IN RE 

Drono korpuso modeliavimas ir jo patvarumo simuliacija (reikalingi SOLIDWORKS programos pagrindai ar pažangesnis lygis)

Trimatis projektavimas yra modernios inžinerijos pagrindas, be kurio apsieiti šiais laikais yra praktiškai neįmanoma. SOLIDWORKS pirmauja tarp visų CAD programų, kadangi leidžia atlikti modeliavimo, simuliacijų, brėžinių ruošimo bei parengimo gamybai veiksmus vienoje darbo aplinkoje. Todėl trimatis projektavimas su SOLIDWROKS yra nepaprastai intuityvus, automatizuotas ir smagus procesas, leidžiantis sukurti modelį nuo jo pirminės koncepcijos iki išbaigto brėžinio, patikrinti, kaip jis elgsis realiame pasaulyje, ir iškart paruošti failus gamybai.

Konkurso metu dalyviai galės išbandyti savo jėgas, su SOLIDWORKS sumodeliuodami ketursraigčio drono korpusą ir simuliacijos pagalba patikrindami, kuriose vietose variklių traukos jėga sukelia didžiausias apkrovas. Užduoties tikslas – optimizuoti šią konstrukciją, kad ji būtų kuo lengvesnė, tačiau pakankamai tvirta reikiamose vietose. Dalyviui bus pateiktas bazinis modelis su drono elektronikos dėžute bei variklių tvirtinimo plokštelėmis, ir jis turės sujungti jas į vientisą konstrukciją, sumodeliuodamas drono rankas. Tada jis turės pagal instrukciją atlikti simuliaciją ir kūrybiškai optimizuoti šį modelį, siekdamas maksimaliai jį išlengvinti, tačiau kartu išlaikyti reikiamą tvirtumą. Nugalėtoju taps dalyvis, kuris per tam skirtą laiką sugebės sukurti patį lengviausią korpusą!


Alytaus profesinio rengimo centras 

3D spausdinimas

Užduotis: sukurti pateiktos detalės kopiją.

Užduoties atlikimo laikas: iki 45 min.

Reikalavimai: Atlikti pateiktos detalės matavimus. Gebėti dirbti matavimo prietaisais, pvz., elektroniniu slankmačiu;

Sukurti kuo tikslesnį pateiktos detalės 3D modelį. Gebėti modeliuoti su Solidworks programine įranga; Laikantis nurodymų, atspausdinti detalės kopiją. Gebėti parengti tinkamą failą 3D spausdintuvui. Naudojama CURA arba paties spausdintuvo programinė įranga.

Bus vertinama: tikslumas; tinkamai parengtas brėžinys; tinkamai paruoštas spausdinimo failas.

Surinkus vienodą taškų skaičių, bus atsižvelgiama į užduoties atlikimo laiką.


Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras 

Suvirinimo užduotis

Dviejų detalių suvirinimas su suvirinimo simuliatoriumi. Bus vertinama siūlės kokybė pagal simuliatoriaus rodomus ir kitus parametrus.


Konkurso organizatorius:

Prizą įsteigė:

Konkurso partneriai:

LINPRA metų renginys. Pranešimai

,

2020 m. sausio 23 d. Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje įvyko tradicinis LINPRA bendruomenei skirtas metų pradžios renginys – LINPRA 2020.

2020 m. LINPRA asociacijai – atsinaujinimo metai. Pasikeitęs logotipas ir įvaizdžio detalės – tik dalis naujovių. 2020 m. balandžio mėnesį lyderystę asociacijoje perims naujai 2 metų kadencijai išrinktas Prezidiumas. Renginio metu buvo paskelbti narių balsavimo rezultatai ir būsimojo Prezidiumo sąrašas.

Kai kurios LINPRA tradicijos nesikeičia – kaip kasmet, LINPRA Garbės Ženklais buvo apdovanoti ir pasveikinti asociacijos ir sektoriaus atstovai už aktyvią, sėkmingą veiklą, už indėlį į Lietuvos inžinerinės pramonės stiprinimą.

Taip pat buvo pristatyti LINPRA veiklos planai; LINPRA nariai HARJU ELEKTER pasidalino verslo plėtros ir veiklos Panevėžio regione patirtimi; kviestinis svečias-ekspertas pristatė Žmogiškųjų išteklių valdymo srities, vadovų lyderystės tarptautines tendencijas.

Renginys suteikė progą įvertinti verslo ir švietimo įstaigos bendradarbiavimo galimybes bei mokymosi sąlygas studentams – svečiams buvo surengta ekskursija įspūdingoje, modernias mokymosi sąlygas studentams suteikiančioje Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje.

 

Renginio pranešimai:

Renginio nuotraukų albumas:

Besidomintys 4Change projekto medžiaga, plačiau galite rasti ČIA:

 

LINPRA ir INTECHCENTRAS – atsinaujina

Lietuvos inžinerinės pramonės ambasadorė LINPRA kaip niekada ryžtingai žengia į naujus metus – šiuolaikiška ir atsinaujinusi. Pasikeitė ilgus metus naudotas asociaciją reprezentavęs logotipas bei identitetas. Nuo Naujų metų LINPRA ir asociacijos įsteigtas technologijų centras INTECHCENTRAS prisistatys su naujais logotipais ir nauju įvaizdžiu.

Ligšiolinis LINPRA ženklas jau spėjo įgyti patikimumo garantą ir atpažįstamumą rinkoje. LINPRA bendruomenė auga, įmonės narės tobulėja technologinėje ir kitose srityse, todėl pats laikas įnešti pokyčių ir į asociacijos įvaizdį. Kuriant naują LINPRA logotipą, buvo siekiama atspindėti svarbiausią LINPRA vertybę – narius. Naujame dizaine dominuoja judėjime esantys elementai, simbolizuojantys stiprias sąsajas tarp organizacijų: didesnių ir mažesnių, tačiau vienodai reikšmingų bei sudarančių sėkmingos asociacijos pagrindą. Kad išliktų atpažįstamas, naujasis LINPRA logotipas turi tas pačias spalvas, kurios transliuoja veržlumą, tvirtumą, nuolatinę plėtrą.

„Sparčiai vykstantys pokyčiai išorėje skatina ir patiems tobulėti. Esame įsitikinę, kad atsinaujinęs asociacijos identitetas yra žingsnis į priekį – siekiame būti atpažįstami pasaulio inžinerinės pramonės kontekste kaip šiuolaikiški ir patikimi partneriai. Nebijome permainų ir esame pasiruošę naujiems projektams 2020 metais“,- apie ateities planus kalba LINPRA direktorius Darius Lasionis.

Organizacijos identitetas buvo kruopščiai kuriamas, norint ne tik suteikti įvaizdžiui modernumo, bet kartu išsaugoti ir pagrindinius asociacijos principus bei atpažįstamumą.

Kaip galime kartu įgyvendinti „Industry 4.0“ Baltijos jūros šalių regione?

,

Pramonės skaitmeninimo patirtimi Berlyne pasidalino aštuonios šalys

#Diginno

2019 m. Lapkričio 18–19 d. Estijos ambasadoje Berlyne surengtas seminaras „Pramonės skaitmeninimas – Baltijos regiono šalių patirtis“, inicijuotas DIGINNO projekto, finansuojamo iš ES Interreg BSR programos. Renginį organizavo Estijos informacinių technologijų ir telekomunikacijų asociacija (ITL) ir Kopenhagos Olborgo universitetas, bendradarbiaujant su Federaline ekonomikos ir energetikos ministerija.

Politinio seminaro tikslas buvo pasidalyti nuomonėmis ir viso Baltijos jūros regiono (BSR) patirtimis, politinėmis iniciatyvomis, susijusiomis su pramonės įmonių skaitmeninimu, Ketvirtosios pramonės revoliucijos (Industry 4.0) tendencijomis. Ką galime nuveikti kartu skaitmeninimo srityje, bendromis iniciatyvomis?

Renginyje buvo pristatytos skirtingų šalių „Industry 4.0“ veiklos ir patirtys, kaip mažos ir vidutinės įmonės informuojamos ir ruošiamos skaitmeninimui. Taip pat buvo pristatyti projekto metu Baltijos šalių regione atlikto tyrimo „Business Need Assesment“ rezultatai: mažų ir vidutinių gamybos įmonių iššūkiai, skaitmeninė branda ir naujų technologijų įsisavinimo perspektyvos.

DIGINNO projekto partneriai ir svečiai, politikos ir verslo atstovai, aptarė, ką Baltijos jūros regiono šalys gali kartu kurti, kokias bendras politikos iniciatyvas ir kokius tarpvalstybinius sprendimus, skatinančius IRT įsisavinimą mažose ir vidutinėse gamybos įmonėse, kartu įgyvendinti. Tokie tarptautiniai projektai kaip DIGINNO gali būti savotiška pramonės skaitmeninimo, mokymo ir informacijos sklaidos platforma, padedanti mokytis vieniems iš kitų ir skatinanti konkurencingumą tarptautinėse rinkose. Siekiant neatsilikti nuo bendros ES pramonės politikos, viena iš galimybių yra apjungti Baltijos šalių regiono Nacionalines iniciatyvas ir įgyvendinti jas vieningai.

DIGINNO partneriai taip pat apsilankė svečiuose: „Performance Center Digital Networking“, „McKinsey Experience Studio“ ir „Forum Digital Technologies Showroom“.

Plačiau: Diginno puslapyje.

 

Projekto 4Change mokymo medžiaga – prieinama visiems

,

Įvyko baigiamoji projekto 4Change konferencija – rezultatų pristatymas. Projekte dalyvavę partneriai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir kitos suinteresuotos šalys susitiko pasidalinti pasiektais rezultatais bei pristatyti, kokią naudą jie teiks inžinerinės pramonės bendruomenei, gamybinėms įmonėms ir profesinio švietimo įstaigoms.

Trejus metus trukusio projekto metu buvo sukurtas aukšto lygio mokymo turinys, skirtas gamybos pramonei, ypač metalo apdirbimo sektoriui, ir paruoštas penkiomis kalbomis bei adaptuotas Baltijos šalims. Visos mokymo priemonės prieinamos plačiajai visuomenei ir specialistams.

  • Mokymo medžiaga jau pateikiama (ir šiuo metu vis dar pildoma) projekto tinklalapyje ČIA.
  • Specialistai patikrinti savo žinias ir pasimokyti gali e-mokymo platformoje ČIA.
  • Daugiau informacijos apie projektą galima rasti projekto svetainėje.

Daugiau nuotraukų iš baigiamosios projekto konferencijos – LINPRA FB puslapyje (nuotraukų autorius Artūras Žukas).

Tarptautinė baigiamoji projekto konferencija: Are you ready 4Change?

,

Nuo 2016 m. LINPRA su partneriais vykdytas projektas 4 CHANGE artėja į pabaigą, ir jo rezultatų pristatymas įvyks baigiamosios projekto konferencijos metu. Tarptautinėje konferencijoje dalyvaus projekto partneriai iš Baltijos šalių ir Vokietijos, į ją kviečiami pramonės, gamybos verslo atstovai ir akademinė bendruomenė.

Konferencija vyks anglų kalba, lapkričio 22 d. Litexpo parodų rūmuose, parodos Mokykla 2019 metu.

Konferencija orientuota į profesinį mokymą. Pirmojoje konferencijos dalyje bus apžvelgta profesinio rengimo situacija Lietuvoje. LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovas pristatys profesinio rengimo perspektyvas, vykdomas ir planuojamas reformas, iššūkius, kalbės apie karjeros planavimą. LR Ekonomikos ir inovacijų  ministerijos atstovas pasveikins konferencijos dalyvius. LINPRA direktorius kalbės apie kvalifikuotų darbuotų poreikį inžinerinės pramonės įmonėse. Konferencijos metu bus pristatyti ES finansuojamo Erasmus+ projekto „4CHANGE“ rezultatai ir jų nauda valstybiniu lygiu Lietuvoje, ir partnerių šalyse: Latvijoje, Estijoje, Vokietijoje.

Industry 4.0 challenge: Empowering Metalworkers for Smart Factories of the Future 4 Change – tai ES lėšomis finansuojamas Erazmus+ projektas, skirtas profesiniam rengimui metalo apdirbimo srityje.

Projekto tikslas: stiprinti metalo pramonės darbuotojų įgūdžius, formuojant atitinkamas profesinio mokymo centrų programas, suteikti įgūdžius darbuotojams lanksčiai prisitaikyti ir patiems mokytis greitai kintančioje darbo vietoje.

Rezultatai ir nauda: palyginamoji kvalifikacinių standartų analizė, lavinimo medžiaga besimokantiems ir mokytojams, elektroninė mokymo platforma, nauja CNC simuliacijos programinė įranga.

Projekto metu sukurta mokomąja medžiaga skirta tiek mokymo įstaigoms, tiek ir pramonės įmonių atstovams savo darbuotojų žinių ir įgūdžių gilinimui.

Registracija į konferenciją ČIA.

PROGRAMA

09:30 – 10:00

 REGISTRATION / COFFEE

10:00 – 10:10

 OPENING OF THE CONFERENCE 

Arūnas Plikšnys, Vice minister, Ministry of Education, Science and Sport

Gintaras Vilda, Vice minister, Ministry of Economy and Innovation

10:10 – 10:30

PERSPECTIVES AND PLANS FOR TECHNOLOGICAL SPECIALTIES, CHANGES AND REFORMS

Speaker to be confirmed, Ministry of Education, Science and Sport

10:30 – 11:00

4CHANGE – CONTENT AND OUTCOMES. GENERAL OVERVIEW

Gintaras Rimša, Project manager, Lithuania: Presentation of Project results

HOW THE PROJECT RESULTS WILL BE USED IN THE PARTICIPATING COUNTRIES?

11:00 – 11:20

Skaidrīte Bukbārde, Zemgale Region Human Resource and Competences Development centre, Toms Grīnfelds, The Association of Mechanical Engineering and Metalworking Industries of Latvia (MASOC), Latvia

11:20 – 11:40

Mindaugas Černius, Vilnius Jeruzalė Labour Market Training Centre, Darius Lasionis, Engineering Industries Association of Lithuania LINPRA, Lithuania

11:40 – 12:00

Triin Ploompuu, Federation of Estonian Engineering Industry, Raul Kütt, TLMK director / deputy director, Estonia (to be confirmed)

12:00 – 12:20

To be confirmed, TAN, Germany: Project Results and Future Consolidation from a German Perspective
THE IMPORTANCE OF VOCATIONAL TRAINING. THE GERMAN EXPERIENCE

12:20 – 12:40

Dominic Otto, AHK German-Baltic Chamber of Commerce (to be confirmed)

12:40 – 13:00

QUESTIONS AND ANSWERS. CONCLUSIONS AND FINAL REMARKS

13:00

LUNCH

 

,

Kaunas | 2019 lapkričio 28

KTU Slėnis „Santaka“, Integruotas mokslo, studijų ir verslo slėnis

K. Baršausko g. 59, Kaunas

Būtina REGISTRACIJA.

08:15 Registracija, kava

08:30 Eugenijus Valatka, KTU rektorius, ir Rimantė Sedziniauskienė, KTU Bendradarbiavimo vystymo skyriaus vadovė:

  • KTU inovacijų ekosistema
  • Mokslo, studijų ir verslo bendradarbiavimas, verslui siūlomos galimybės

09:00 Andrius Vilkauskas, KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto dekanas, LINPRA prezidiumo narys, ir Darius Lasionis, LINPRA direktorius:

  • LINPRA asociacijos vaidmuo švietimo ekosistemoje
  • Inžinerinė pramonė Kauno regione
  • LINPRA veikla, paslaugos ir verslui kuriama vertė
  • LINPRA narių gerieji pavyzdžiai

10:00 Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ analitikas:

  • Lietuvos ir pasaulio ekonomikos apžvalga
  • Alternatyvaus finansavimo įrankiai verslui

10:30 Andrius Jarmolajevas, UAB „IN RE“:

  • PLM: gaminio struktūra, brėžiniai ir specifikacijos ERP aplinkoje. Kaip nepasimesti tarp duomenų?

11:00 Laikas diskusijai, 11:30 pabaiga